Jdi na obsah Jdi na menu
 


REKLAMACE 5

Jak postupovat při reklamaci

Způsob vyřízení reklamace

  • Není možné si vždycky vybrat. Důležité je, zda je vada podstatným nebo nepodstatným porušením smlouvy. Takže, když si koupíte secí stroj a on neseje, tak jde podstatnou vadu …. :-D.  Kdyby jste věděli, že zboží nebude fungovat, tak byste ho nekoupili. V důsledku nemá vlastnosti, pro které jste ho kupovali nebo které jsou pro něj zásadní. Nebo vlastnosti, které obchodník slíbil. Ostatní porušení jsou nepodstatná porušení smlouvy.

Výsledek reklamace tedy může být:

  1. Oprava zboží
  2. Výměna za nové
  3. Sleva
  4. Vrácení peněz

Jak je důležité zda jde o podstatné nebo nepodstatné porušení smlouvy? U podstatné si můžete vybrat, jak chcete reklamaci chcete vyřešit. U nepodstatné je možné jen sleva a odstranění vady.

Když prodejce nechce vadu odstranit nebo to nestihne v zákonné lhůtě 30-ti dnů, můžete od kupní smlouvy odstoupit.

V prvních 6-ti měsících po převzetí zboží platí výhodnější právní režim. Předpokládá se, že zboží mělo nedostatek už ve chvíli převzetí. Opak by obchodník musel prokázat, což je složité.

Odstoupit od kupní smlouvy můžete i v případě, že se na zboží objeví 3x stejná nebo 4 různé vady, kterou reklamujete (2x obchodník  odstranil).  Stejnou možnost máte, jde-li o 3 vady současně.

Není dobré jít reklamovat věc nepřipraven. Můžeme Vám připravit, co napsat do sdělení k reklamaci, aby jste na nic nezapomněli.

Nenechte se odbít, že jde o běžné opotřebení nebo že zaplatíte za expertízu provedenou znalcem atp. Obchodník má tu povinnost zdarma odborně posoudit vadu.

Dokonce pokud Vám vzniknou výdaje na reklamaci (poštovné atd.), můžete žádat o jejich proplacení.

 
 

 


Archiv

Kalendář
<< říjen / 2021 >>


Statistiky

Online: 2
Celkem: 349
Měsíc: 349
Den: 25