Jdi na obsah Jdi na menu
 


REKLAMACE 1

Jak postupovat při reklamaci

Záruční lhůta

V prvních dvou letech od převzetí spotřebního zboží je podle zákona možné reklamovat vady. Někdy prodejce nabízí i delší dobu záruky. Může se však lišit. Obchodník třeba v reklamě sliboval pětiletou záruku, ale na obalu by byla dvouletá záruka, tak platí ta delší z nich. Pro takové případy je dobré si ponechat důkazy. Budete tak mít potvrzení o smluvení delší záruční lhůty. Dbejte však, aby jste se nespletli. V reklamě může jít o jiný typ zboží. Třeba jen o písmenko. Pokud budete mít ve smlouvě (nebo účtence) jiný typ než je např. v reklamním letáku, tak smlouva má přednost. Kupujete-li zboží použité, prodávající může krátit záruční lhůtu max. na polovinu – z toho vyplývá na 1 rok.

Záruční doba se automaticky prodlužuje o reklamační lhůtu. Prodejci však trvají na záruční lhůtě od data prodeje. Právo je však na Vaší straně!

 
 

 


Archiv

Kalendář
<< říjen / 2021 >>


Statistiky

Online: 3
Celkem: 349
Měsíc: 349
Den: 25